Policjanci przestrzegają przed cyberprzemocą
Policjanci z Pruszcza Gdańskiego prowadzą zajęcia podnoszące świadomość prawną młodzieży. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi, a także ich rodziców i nauczycieli organizują warsztaty m.in. z zakresu cyberprzemocy oraz zagrożeń, które niosą substancje psychoaktywne. Ostatnio mundurowi odwiedzili szkoły w Pruszczu Gdańskim, Borkowie, Pszczółkach i Kowalach.
Policjanci zajmujący się profilaktyką w Komendzie Powiatowej Policji w Pruszczu Gdańskim otrzymują wiele sygnałów o potrzebie prowadzenia zajęć z młodzieżą szkolną w zakresie podnoszenia ich świadomości prawnej w tym następstw różnego rodzaju zachowań zabronionych przez prawo.
W obecnych czasach młodzi ludzie w większości korzystają z nowoczesnych urządzeń multimedialnych połączonych z internetem, za pomocą których utrzymują kontakt z rówieśnikami i dokumentują swoje życie. Bywa, że tego typu aktywność niesie ze sobą różnego rodzaju zachowania, które wprost są zabronione prawem, np. publikacje wizerunku bez zgody, treści zawierające groźby, szantaż lub wypełniające znamiona uporczywego nękania. Katalog czynów zabronionych, które zachodzą za pośrednictwem internetu, jest oczywiście dużo szerszy.
Policjanci podczas warsztatów przekazują informacje na temat odpowiedzialności, jaką mogą ponieść młodzi ludzie w różnych kategoriach wiekowych i uczulają na zagrożenia, które można napotkać w sieci.
Oprócz cyberzagrożeń tematem zajęć są substancje psychoaktywne, z którymi często młodzi ludzie eksperymentują. Mundurowi przestrzegają przez tego typu groźnymi dla życia doświadczeniami i przekazują wiedzę dotyczącą konsekwencji stosowania różnego rodzaju używek.
W ostatnich dniach funkcjonariusze odwiedzili szkoły w Pruszczu Gdańskim, Borkowie, Pszczółkach i Kowalach, gdzie prowadzili zajęcia dla młodzieży ostatnich klas szkół podstawowych. Warsztaty i możliwość rozmowy oraz zadawania pytań policjantom spotykają się z dużym zainteresowaniem wśród uczniów. W trakcie spotkań każdy ma możliwość zweryfikowania swojej wiedzy i skonfrontowania posiadanych informacji z treściami prezentowanymi przez mundurowych.