Policjanci pracowali na miejscu wypadku z udziałem pieszego
Wczoraj, 19 stycznia w godzinach popołudniowych policjanci z Pruszcza Gdańskiego pracowali na miejscu wypadku z udziałem pieszego. Według wstępnych ustaleń 47-letni mężczyzna idący prawą stroną jezdni został potrącony przez 39-letniego kierowcę opla. Za spowodowanie wypadku drogowego grozi do 3 lat pozbawienia wolności.
Wczoraj, 19 stycznia w godzinach popołudniowych dyżurny Komendy Powiatowej Policji w Pruszczu Gdańskim otrzymał informację o zdarzeniu drogowym w Rokitnicy (p. gdański, gm. Pruszcz Gdański). Funkcjonariusz natychmiast skierował na miejsce patrol drogówki.
Policjanci zabezpieczyli miejsce zdarzenia i wstępnie ustalili jego przebieg. 39-letni kierujący oplem najechał na idącego prawą stroną jezdni 47-letniego mężczyznę. Pieszy, który odniósł obrażenia wskutek tego zdarzenia, został przetransportowany karetką do szpitala w Gdańsku.
Mundurowi sporządzili oględziny pojazdu i przy pomocy technika kryminalistyki wykonali oględziny miejsca wypadku, szkic sytuacyjny, a także dokumentację fotograficzną. Funkcjonariusze sprawdzili też trzeźwość kierującego-był trzeźwy. Policjanci zatrzymali prawo jazdy 39-latka.
Obecnie śledczy dokładnie badają przyczyny i okoliczności tego zdarzenia.
Za spowodowanie wypadku drogowego grozi do 3 lat pozbawienia wolności.
Policjanci przypominają o konieczności koncentracji uwagi na tym, co dzieje się na drodze. Szczególnie teraz, w okresie jesienno-zimowym, gdy warunki atmosferyczne powodują ograniczenie widoczności, a jezdnia bywa śliska, należy zachować uwagę i zmniejszyć prędkość. Pamiętajmy o tym, że mniejsza prędkość pozwala na zareagowanie na zmiany w otoczeniu i bezpośrednio oddziałuje na krótszą drogę hamowania. Z kolei piesi i powinni pamiętać o obowiązkach na nich ciążących- w razie braku chodnika należy poruszać się lewą stroną drogi, przed przekroczeniem jezdni należy upewnić się, czy można bezpiecznie na nią wejść. Policjanci niezmiennie przypominają o noszeniu elementów odblaskowych, nawet w obszarze zabudowanym. Pozwalają one kierującemu dostrzec niechronionego uczestnika ruchu drogowego wyposażonemu w takie gadżety z odległości nawet 5 razy większej niż bez tego typu elementów.